12.02.2017 / Rozwiązania dla firm, Sprzedaż

Platforma sprzedażowa XEMI B2B. Dlaczego warto wdrożyć?

platforma, b2b

Z artykułu dowiesz się: Czym jest system XEMI B2B i jakie korzyści niesie wdrożenie takiego rozwiązania?

Obserwujesz częste pomyłki w realizacji zamówień? Masz problemy ze sprzedażą wynikające z barier geograficznych? Twoi pracownicy nie są w stanie zrealizować napływających wciąż zleceń? Chciałbyś obniżyć koszty transakcji?

Idealnym rozwiązaniem jest wdrożenie platformy XEMI B2B. Jest to prosta recepta na wyprzedzenie konkurencji umożliwiająca budowanie pozytywnych relacji z klientami, bez konieczności bezpośredniego kontaktu.

Czym jest platforma XEMI B2B?

XEMI B2B jest rozwiązaniem dedykowanym dla przedsiębiorstw posiadających rozwiniętą strukturę sprzedażową, charakteryzującą się zróżnicowaniem kanałów dystrybucji i formą ich obsługi. Jest to internetowe narzędzie usprawniające wymianę informacji pomiędzy firmami. Dzięki zautomatyzowaniu procesu składania i realizowania zamówień proces sprzedaży jest bardziej efektywny. XEMI B2B automatycznie integruje obie strony transakcji znacznie uproszczając kontakty. Kontrahent ma bieżący dostęp do oferty dystrybutora (24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu). Transakcje zawierane są szybko i wygodnie. Znacząco zmniejsza się ilość błędów, przez co poprawia się jakość relacji z klientami.

Personalizacja ofert

Niewątpliwą zaletą jest zaawansowana personalizacja oferty. Platforma XEMI B2B pozwala dzielić użytkowników na grupy. Z kolei dana kategoria produktów może być widziana tylko przez wybraną grupę klientów. Każdy produkt może mieć określony rabat w obrębie jednej lub kilku grup. Klient widzi tylko to co go interesuje, lub też to co chcemy, żeby obejrzał. Wygodne wyszukiwanie umożliwia szybkie odnalezienie asortymentu. Użytkownik ma dostęp do swoich indywidualnych cenników oraz dobranych do niego promocji. System umożliwia pełen wgląd w informację o produktach – charakterystyka towaru, zdjęcia, a także dostępność w magazynie.

Automatyzacja sprzedaży

Platforma XEMI B2B automatyzuje duży obszar sprzedaży, co przynosi szereg korzyści dla właściciela platformy. Kontrahent ma dostęp do oferty on-line w dowolnym momencie, co bardzo odciąża Dział Sprzedaży. Handlowcy nie muszą wciąż dzwonić do klientów i prowadzić negocjacji za pomocą maili. Nabywca wie jakie produkty są w tej chwili dostępne i jakie są ich ceny. Wszystkie dane znajdujące się na platformie są automatycznie synchronizowane z systemem transakcyjnym, co daje aktualność oferty. Dzięki oszczędności czasu, sprzedawcy mogę skupić się na tworzeniu relacji z klientami, przygotowując dla  nich programy lojalnościowe czy też oferty specjalne. Platforma internetowa pozwala na aktywną sprzedaż nawet poza godzinami pracy firmy. Klient może złożyć zamówienie wówczas, gdy ma czas a nie wtedy kiedy pracuje Dział Handlowy. Jest to bardzo istotne dla eksporterów, których nabywcy pochodzą z różnych stref czasowych.

Efektywna obsługa zamówień

Platforma XEMI B2B automatyzuje i porządkuje wiele procesów w przedsiębiorstwie. Wprowadza jednolite zasady sprzedaży i ułatwia pracę handlowcom. Pozwala prześledzić historię transakcji oraz poznać oczekiwania klienta. Jest niezwykle skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży. Dzięki znajomości dotychczasowych wyborów możemy zaoferować klientowi produkty, które mogą przydać mu się w przyszłości. Ułatwia realizację większych zamówień, możemy przewidzieć przyszłe potrzeby i poinformować o dostępności. Dzięki platformie XEMI B2B nie umknie nam żadne zamówienie, a na pytanie klienta możemy odpowiedzieć błyskawicznie. Obsługa jednocześnie wielu firm jest dużo prostsza poprzez sprawne zarządzanie danymi o towarach i cenach. Kontrahent ma informację o statusie złożonego zamówienia, ma dostęp do historii zamówień, może ponownie zamawiać takie same koszyki.

Proste zarządzanie dostępem do platformy i ofert

Wraz z platformą dostarczany jest zaawansowany panel administracyjny, pozwalający na pełne zarządzanie systemem (edycja zdjęć, dostęp do bazy klientów, podgląd najlepiej sprzedających się produktów, obrotu, zarządzanie zamówieniami itp.). Oferta w systemie XEMI B2B może być dostępna dla wszystkich użytkowników wchodzących na stronę www jak też pokazywana tylko zarejestrowanym klientom. Zalecany jest brak strefy publicznej. Poprawi to bezpieczeństwo aplikacji, zapobiegając np. niepożądanym tworzeniem koszyków zakupowych przez roboty internetowe. Użytkownicy mogą się samodzielnie rejestrować jak też być dodawani przez administratora.

System idealnie dopasowany

Platforma XEMI B2B jest dopasowywana indywidualnie do potrzeb przedsiębiorstwa. Dostosowywać można wiele elementów zaczynając od wyglądu i rozkładu elementów strony, poprzez etapy zamówień, metody płatności czy sposoby dostaw jak i wiele, wiele innych. Integracja z systemem transakcyjnym pozwala na importowanie faktur i rozrachunków Jakość platformy znacząco przekłada się na jakość zakupów i zadowolenie klienta. Im bardziej kompletna i funkcjonalna będzie, tym klient chętniej będzie do niej wracał. W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku jest ogromna, nawet drobne szczegóły mogą zaważyć na sukcesie prowadzonego biznesu.

INNE KORZYŚCI

  • spadek kosztów
  • szybsza komunikacja
  • wzrost jakości obsługi
  • dopasowanie oferty
  • wygoda
  • oszczędność czasu
  • monitorowanie procesów

Dowiedz się więcej o XEMI B2B

WIĘCEJ