Zoptymalizuj pracę magazynu

Chcesz w jak największym stopniu wykorzystać potencjał magazynu, a do tego przyspieszyć proces kompletacji towarów?

XEMI WMS (Warehouse Management System) to kompleksowy system wspierający zarządzanie magazynem i nadzorujący ruch towarów. Narzędzie pozwalające na realizację zróżnicowanych strategii magazynowych. Współpracujące z Twoim systemem ERP, BI oraz systemami firm kurierskich. Zintegrowane z terminalami mobilnymi oraz drukarkami kodów kreskowych.

Porozmawiaj z doradcą

Co możesz zyskać dzięki XEMI WMS?

  • praca w czasie rzeczywistym - online
  • system zgodny ze standardami GS1
  • pełna automatyzacja procesów magazynowych
  • redukcja kosztów obsługi magazynu i szybki zwrot z inwestycji
  • uporządkowana struktura magazynu i maksymalizacja wypełnienia miejsc składowania
  • wzrost wydajności magazynu i optymalizacja czasu pracy magazynierów
  • redukcja ryzyka popełnienia błędów przy przyjęciu i wydaniu towarów
  • przyspieszenie procesu przyjęcia dostawy, redukcja kolejek i niezadowolonych dostawców/odbiorców
  • poprawa rotacji towarów - minimalizacja ryzyka przeterminowania się produktów
  • ekspresowy proces wdrożenia nowych pracowników magazynu

Poznaj funkcje XEMI WMS

XEMI WMS i aplikacja XEMI Mobilny Skaner

Wdrożenie XEMI WMS determinuje opracowanie spójnego modelu oznakowania i wprowadzenie przemyślanych jednostek miar. Wpływa na konsekwentne nadawanie indeksów i nazw asortymentów. Wszystko po to, by praca opierała się na rzetelnych i systematycznie wprowadzanych danych.

UPORZĄDKOWANIE STRUKTURY MAGAZYNU

Poprzez podział magazynu na obszary/strefy (poziom szczegółowości: obszar, aleja, regał, półka, miejsce paletowe) oraz dzięki obsłudze wielu stref fizycznych i logicznych z indywidualną polityką zarządzania (regały przesuwne, składowanie blokowe, itp.);

KONTROLA PRACY I JAKOŚCI

Dostęp do panelu dyspozytora magazynu oraz wgląd do informacji o stanie realizacji i osobie realizującej dyspozycję.

PRZYJĘCIE DOSTAWY TOWARÓW

Możliwość znakowania towarów przyjmowanych do magazynu. Sprawna obsługa dostawy awizowanej dzięki zapowiedzi planowanej dostawy w konkretny dzień i w konkretnym czasie.

OBSŁUGA PRZESUNIĘĆ WEWNĄTRZMAGAZYNOWYCH

W tym powiadomienia o brakach towarów i o konieczności ich uzupełnienia, w celu zminimalizowania przestojów kompletacyjnych.

EKSPRESOWY PROCES KOMPLETACJI TOWARÓW

Dzięki skonfigurowanym domyślnym trasom kompletacji, wyznaczanym przez system ścieżkom kompletacji pod konkretne zamówienie oraz rzetelnym informacjom o stanach magazynowych z dokładnością do obszarów i lokalizacji.

REALIZACJA RÓŻNYCH STRATEGII MAGAZYNOWYCH

Obsługa procesu crossdocking. FIFO, FEFO, LIFO

WSPARCIE PROCESU ZNAKOWANIA NOŚNIKÓW WYCHODZĄCYCH Z MAGAZYNU

Wydruki etykiet logistycznych na paczki, palety bezpośrednio z terminali mobilnych. Możliwość wydruku etykiet wygenerowanych przez firmy kurierskie (integracja systemów).

ZWROTY JEDNOETAPOWE I DWUETAPOWE

Współpraca systemu XEMI WMS podczas obsługi reklamacji od przyjęcia reklamacji i sporządzenia protokołu reklamacyjnego, aż do odesłania towaru oraz wygenerowania dokumentów zwrotu.

PRZYSPIESZENIE PROCESU INWENTARYZACJI

Spis pozycji towarowych w konkretnych lokalizacjach z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Automatyczne powiadomienia o niedoborach i nadwyżkach.

EKSPORT DANYCH DO SYSTEMÓW ZEWNĘTRZNYCH

Dostarczenie źródeł danych na temat aktualnego stanu magazynowego i obrotów magazynowych.

Jakie branże korzystają z naszych rozwiązań?

Systemy i aplikacje XEMI są rozwiązaniami otwartymi i mogą z sukcesem funkcjonować w różnych firmach. Nawet jeśli działasz w niszowej branży możesz mieć pewność, że wspólnie opracujemy rozwiązanie najlepsze dla Twojej organizacji.

Element Producenci i dystrybutorzy Element Serwis maszyn i urządzeń Element Uczelnie wyższe Element Handel hurtowy Element Biura rachunkowe Element Wydawnictwa Element Handel detaliczny Element Przedsiębiorstwa komunalne Element Spółdzielnie Społem
Wheels

pierwszy klient XEMI WMS

Wheels

realizowanych pozycji zamówień wydana towarów każdego dnia

Wheels

największa ilość zleceniodawców usługi logistycznej w jednej instalacji

3 kroki do wzrostu wydajności, które zrobimy razem:

Wspieramy

Pomagamy podczas wprowadzania jasnego i spójnego systemu prowadzenia katalogu asortymentowego oraz opracowania logiki oznaczenia półek i regałów.

Wdrażamy

Wdrażamy system XEMI WMS i szkolimy Twoich pracowników z jego obsługi. Martwisz się, że Twoi pracownicy nie poradzą sobie ze standardami znakowania towarów GTIN, SSCC? Możemy ich tego nauczyć.

Dostarczamy sprzęt

Dostarczamy niezbędne do pracy urządzenia takie jak terminale, drukarki kodów kreskowych oraz budujemy sieci WIFI w magazynie.

Porozmawiaj z naszym konsultantem
Elementy

Opinie naszych klientów

Avatar

Katarzyna Płoszczuk

ARSENAL PL Sp. z o.o. Sp.k.

Wybór dostawcy systemu WMS nie był dla nas trudny. Od lat z sukcesem korzystamy z rozwiązań XEMI ERP. Dzięki XEMI WMS zwiększyliśmy wydajność magazynu, usprawniliśmy rotację zapasów i wprowadziliśmy elektroniczną awizację dostaw. Pracownicy magazynu działają na profesjonalnych urządzeniach i uporządkowanym katalogu asortymentów, a kierownictwo ma pełną kontrolę nad stanami magazynowymi.

Avatar

Alicja Dudek

Kierownik Serwisu / Proserwis Karol Dudek

Aplikacja XEMI SERWIS ułatwia pracę oraz koordynowanie zleceń. Bardzo ważne jest to, że podczas użytkowania, gdy pojawiały się w głowie nowe opcje, których potrzebuję, Panowie po szybkich konsultacjach z programistami wdrażali je, co sprawia, że aplikacja jest jeszcze lepiej dopracowana pod nas i nasze usługi. Na wszelkie zgłoszenia oraz prośbę pomocy firma Merinosoft reaguje ekspresowo. Zdecydowanie aplikacja warta uwagi i polecenia.

Avatar

Maciej Moszkowicz

Bracco Imaging Polska Sp. z o.o.

Aplikacje służące do obsługi serwisowej istotnie ułatwiają zarządzanie różnymi aspektami działalności biznesowej. Po dokładnej analizie dostępnych produktów, zdecydowaliśmy się na nawiązanie współpracy z firmą MERINOSOFT. Korzystamy z narzędzia XEMI SERWIS od marca 2021 roku, i od tego czasu mieliśmy możliwość aktywnego wpływania na jego rozwijanie i dostosowywanie do potrzeb naszej organizacji. Obecnie, dzięki bogatej gamie funkcji, jesteśmy w stanie sprawnie zarządzać procesami związanymi z obsługą serwisową, co znacząco wpływa na zwiększenie dostępności naszych usług dla klientów oraz skrócenie czasu trwania tych procesów. W rezultacie budujemy również wizerunek godnego zaufania partnera dla naszych klientów.

Avatar

Patryk Pańpuch

Kierownik Działu Logistyki i Serwisu / MEDIA-MED Sp. z o.o.

Aplikacja serwisowa XEMI w naszym przypadku służy do zarządzania, raportowania zleceniami serwisu mobilnego w specyficznej branży, związanej z pracą z urządzeniami medycznymi na terenie szpitali. Z systemu korzystam od 2018r. Aplikacja działa płynnie, a dostęp do danych jest szybki. Natomiast co dla nas bardzo istotne, aplikacja zainstalowana na tabletach czy telefonach komórkowych serwisantów może działać off-line, co pozwala na pracę w sytuacji braku zasięgu, a w naszym przypadku jest to częsta przypadłość. Intuicyjny dostęp do raportów zleceń, protokołów danych. Aplikacja umożliwiała zarządzanie zleceniami napraw, przeglądów, walidacji itd.. System wprowadził kontrolę nad zleceniami w firmie, zwiększył wydajność serwisantów. Wsparcie techniczne MERINOSOFT: szybki sprawny kontakt, nie przypominam sobie, aby jakiekolwiek zapytanie zostało pozostawione bez odpowiedzi, tutaj mogę wypowiedzieć się w samych superlatywach na temat skuteczności pracy obsługi Klienta.

Avatar

Paweł Pawikowski

Koordynator ds. Serwisu / ATLAS Poland Sp. z o.o.

Ogólnie rzecz ujmując jestem zadowolony z działania systemu XEMI. Program pozwala wygenerować raporty do Excel co daje nam pole do analizy, pozwala sprawdzić czasochłonność prac itp. Co ważne po stronie Merinosoft miła i rzetelna obsługa.

Avatar

Radosław Król

KLEIB Sp. z o.o.

Jesteśmy fabryką posiadająca kilkaset urządzeń u klientów w Polsce i Europie. Długo szukaliśmy wśród konkurencji oprogramowania, które spełni zakładane wymagania. Program XEMI do obsługi serwisu spełnia z powodzeniem nasze główne założenia. Customizacja aplikacji produktu, pozwala nam cieszyć się jego możliwościami. Za chwilę mija kolejny rok współpracy, którą uważam za wzorową. Szybkość reakcji, pomoc w problemach, duża ilość raportów mile zaskakuje. Zdecydowanie polecam.

Zaufali nam

Form

Sprawdź jak możemy usprawnić Twój biznes

Zadzwoń lub podaj nam swój numer

Zostaw nam swój kontakt, oddzwonimy w dogodnym dla Ciebie momencie



    Zapoznaj się z Polityką, zaznacz checkbox.

    Często zadawane pytania

    Co to jest system WMS? Rozwiń

    WMS to skrót od ang. Warehouse Management System, czyli systemu informatycznego do zarządzania magazynem. Jest to oprogramowanie wspomagające zarządzanie procesami magazynowymi, pozwalające śledzić stan i ruch zapasów w magazynie. Głównym celem systemu jest zwiększenie efektywności operacji magazynowych. Jednym z systemów tej klasy jest nasz autorski system XEMI WMS.

    Czy XEMI WMS będzie odpowiedni do mojego magazynu? Rozwiń

    XEMI WMS może być wykorzystywany w każdym magazynie, bez względu na jego wielkość, ilość operatorów, zróżnicowanie produktów czy złożoność realizowanych operacji. Nasz system posiada szereg standardowych funkcjonalności, które na etapie analizy (tzw. FIT/GAP) poddawane są weryfikacji zgodności i kompletności względem Twoich wymagań.

    Co jeśli będę potrzebować dodatkowych funkcji? Rozwiń

    Nawet jeśli system XEMI WMS działa już w Twojej firmie, możemy rozwinąć go o dodatkowe funkcje. Po zapoznaniu się Twoimi potrzebami, analizujemy możliwość opracowania nowej funkcjonalności lub proponujemy zastosowanie innego rozwiązania, które tę potrzebę spełni.

    Jak długo trwa wdrożenie XEMI WMS? Rozwiń

    Średni czas trwania wdrożenia systemu XEMI WMS wynosi 3-9 miesięcy. Czas wdrożenia zależy to od tego: • czy w Twojej firmie funkcjonuje już spójny system prowadzenia katalogu asortymentów, jeśli nie, możemy pomóc w jego opracowaniu, • czy konieczne będzie wprowadzanie zmian w systemie i/lub jego rozbudowanie, • czy konieczne jest przeprowadzenie integracji z innymi systemami funkcjonującymi w Twojej firmie.

    Czy mogę liczyć na wsparcie podczas doboru urządzeń, na których będzie działał system? Rozwiń

    Tak. Nie tylko doradzamy, jakie urządzenia będą odpowiednie do pracy z naszymi systemami, ale dostarczamy niezbędne do pracy narzędzia (terminale, drukarki kodów kreskowych). Oprócz tego mamy duże doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu elementów infrastruktury informatycznej, więc pomagamy także w budowaniu sieci WIFI w magazynach.

    Czy XEMI WMS integruje się z innymi systemami? Rozwiń

    System XEMI WMS został zaprojektowany z myślą o możliwości integracji z innymi systemami. Najczęściej dotyczą one systemów klasy ERP oraz firm przewozowych. Przy integracji z systemami klasy ERP możemy: • zastosować standardowe API XEMI WMS, które umożliwia zintegrowanie się z dowolnym systemem ERP • przygotować indywidualną integrację opartą o m.in. API, FTP, EDI etc.

    Czy po wdrożeniu XEMI WMS mogę liczyć na wsparcie podczas użytkowania systemu? Rozwiń

    Tak. W trakcie wdrożenia i podczas pierwszych dni działania systemu wspieramy użytkowników/pracowników. Świadczymy również usługi serwisowe po wdrożeniu. Mamy w tym przypadku 2 opcje: • wsparcie doraźne płatne za każdą rozpoczętą godzinę pomocy lub • wsparcie w ramach zawartej umowy serwisowej (opłaty miesięczne) nawet 24/7.

    Newsletter

    Newsy, informacje o tym jak nasze rozwiązania wspomagają biznes, nowe funkcjonalności, ciekawe artykuły oraz nowiny ze świata technologii i biznesu.

    Chcesz być na bieżąco?
    Zapisz się do naszego newslettera.

    Zapoznaj się z Regulaminem i Polityką, zaznacz checkbox.