22.05.2025 / Hurtownie

Green&Joy - Jak hurtownia ogrodnicza rozkwitła dzięki cyfrowej transformacji?

Narzędzia ogrodnicze i sadzonki roślin na tle ziemi – kontekst wdrożenia systemu B2B w firmie Green&Joy - hurtownia ogrodnicza.

O kliencie

Green&Joy Cash and Carry Gdańsk Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się polska hurtownia ogrodnicza. Specjalizuje się w sprzedaży hurtowej artykułów ogrodniczych – od środków ochrony roślin i nawozów po narzędzia ogrodnicze.

Cztery filary, na których Spółka opiera swój biznes to:

  1. Szybki czas realizacji zamówień
  2. Szeroki asortyment produktów
  3. Magazyn wysokiego składowania w bardzo dobrej lokalizacji
  4. Nowoczesna i kompleksowa obsługa klienta

Firma obsługuje szerokie grono klientów B2B, którzy mogą składać zamówienia na trzy sposoby: bezpośrednio w oddziałach, przez regionalnych przedstawicieli handlowych lub portal B2B. W odpowiedzi na wyzwania rynku, Green&Joy przeprowadziła pełną transformację cyfrową, opierając się na rozwiązaniach technologicznych XEMI.

… ale od początku – potrzeby

Wraz ze wzrostem firmy, rosną także jej potrzeby biznesowe. Narzędzia i sposoby działania, które dotychczas były wystarczające, przestają nadążać za tempem zmian. W związku z tym pojawiła się konieczność wdrożenia nowych rozwiązań, które umożliwią dalszy wzrost i zapewnią większą efektywność operacyjną.

W przypadku Green&Joy były to:

  • Wymiana systemu ERP, tak by lepiej odpowiadał rosnącej sprzedaży i umożliwiał pełną integrację z systemami grupy kapitałowej.
  • Wdrożenie platformy B2B, która umożliwi klientom samodzielne i szybkie składanie zamówień.
  • Wdrożenia systemu WMS (Warehouse Management System) w celu automatyzacji operacji magazynowych, lepszego rozmieszczenia towarów, zwiększenia kontroli nad procesami logistycznymi i redukcji błędów przy kompletacji zamówień.
  • Zwiększenie skuteczności w relacjach z klientami B2B – poprzez możliwość monitorowania ich aktywności, analizę zachowań zakupowych i personalizację oferty.
  • Obsługa dropshipping, która nie była dostępna w dotychczas stosowanych w firmie rozwiązaniach.
  • Zastąpienie dotychczasowych systemów nowymi rozwiązaniami, w tym odtworzenie środowiska systemowego oraz zapewnienie płynnego przepływu danych i dokumentów pomiędzy spółkami.

Dlaczego XEMI?

Jedna z firm grupy od 2019 roku korzysta z systemu XEMI SALES FORCE. Zarówno oprogramowanie jak i współpraca z firmą Merinosoft są oceniane pozytywnie.

Klientowi zależało na pełnej integracji systemów w całej grupie, gdyż to usprawnia przepływ danych i upraszcza zarządzanie. Ze swojej strony zagwarantowaliśmy przeprowadzenie profesjonalnej analizy przedwdrożeniowej oraz gotowość do indywidualnego podejścia i dopasowania systemu do realiów branży ogrodniczej. Prezes spółki po konsultacjach z pozostałymi członkami zarządu zdecydował o wyborze XEMI.

Wdrożenie XEMI w Green&Joy

System ERP – centrum dowodzenia

Wdrożyliśmy XEMI ERP jako centralne narzędzie do zarządzania wszystkimi operacjami firmy. Obejmuje on obszary takie jak sprzedaż, finanse, HR oraz integrację z pozostałymi systemami. Został również dostosowany do obsługi sprzedaży w modelu dropshipping.

System WMS – zarządzanie magazynem

XEMI WMS obsługuje m.in. planowane zakupy towarów, dostawy z magazynów zewnętrznych, zwroty od klientów, produkty przeznaczone do wyprzedaży, towary przeterminowane i uszkodzone, wydania z magazynu oraz inwentaryzację. Doskonale wspiera optymalizację przestrzeni magazynowej.

Platforma B2B online – szybkie zakupy klientów B2B

Z platformy XEMI B2B korzysta już ponad 600 klientów G&J. Umożliwia ona całodobowy dostęp do oferty i promocji, samodzielne składanie zamówień z możliwością śledzenia ich statusu oraz wgląd w historię zamówień wraz z opcją ich powielania. System rozróżnia asortyment dropshippingowy oraz integruje stany magazynowe z dostawcami w tym modelu.

Integracja z mobilnym systemem przedstawicieli handlowych

Zintegrowaliśmy system ERP z aplikacją mobilną XEMI SALES FORCE, wykorzystywaną przez jedną ze spółek grupy Green&Joy. Dzięki temu możliwe jest automatyczne przesyłanie zamówień i danych klientów bezpośrednio z aplikacji handlowców do systemu ERP.

Mimo tak dużego zakresu wdrożenia, wszystkie prace zostały zrealizowane w zaplanowanych terminach.

Dropshipping w Green&Joy

Wdrożenie dropshippingu było jednym z głównych celów projektu. Dotychczasowy system nie wspierał tego modelu sprzedaży. Dzięki integracji ERP, WMS i B2B, udało się:

  • zautomatyzować składanie i przekazywanie zamówień do dostawców,
  • obsłużyć pełną gamę ponad 10 000 produktów,
  • umożliwić klientom składanie zamówień na produkty dropshippingowe,
  • rozszerzyć ofertę bez ponoszenia kosztów magazynowania, przy jednoczesnym zwiększeniu skali działania.

Przebieg wdrożenia:

Schemat wdrożenia systemu B2B XEMI w firmie Green&Joy – etapy od analizy po szkolenie użytkowników.

Proces wdrożenia systemu XEMI w Green&Joy rozpoczęliśmy analizą przedwdrożeniową, podczas której zebraliśmy informacje na temat potrzeb firmy i procesów jakie obsługuje. W kolejnym kroku, znając wymagania, przeszliśmy do opracowania rozwiązań wraz z dostosowaniem ich pod indywidualne potrzeby klienta. Projekt objął odtworzenie środowiska systemowego klienta i przygotowanie odpowiedniej infrastruktury.

Gotowe rozwiązania skonfigurowaliśmy i zintegrowaliśmy, by stanowiły płynnie działającą całość. Wykonaliśmy testy mające na celu sprawdzenie poprawności działania systemu jeszcze przed docelowym uruchomieniem. Ostatnim etapem było szkolenie użytkowników, które zapewniło pracownikom wiedzę i umiejętności potrzebne do efektywnego wykorzystywania nowego rozwiązania.

Na tym nie kończy się nasza współpraca. Świadczymy klientowi usługi serwisowe, które zapewniają ciągłość działania systemów, a co za tym idzie ciągłość biznesu. Te usługi to m.in.:

  • bieżąca aktualizacja systemów,
  • prace konserwacyjne związane z eksploatacją systemu,
  • obsługa zgłoszeń serwisowych,
  • podjęcie działań naprawczych oraz usuwanie skutków ewentualnych awarii.

Współpracę z zespołem XEMI oceniamy bardzo dobrze. Wdrożenie zostało zrealizowane w planowanym terminie i dało realne efekty. Cieszy nas partnerskie podejście, otwartość na potrzeby i elastyczność zespołu.”

– Zarząd Green&Joy

Jaki efekt osiągnęliśmy?

Wdrożenie oprogramowania XEMI w Green&Joy jest przykładem skutecznego przejścia od starszych i trudnych do rozbudowy rozwiązań, do nowoczesnych i zsynchronizowanych narzędzi wspierających zarządzanie. Wiele firm boryka się z systemami, które przez to, że nie są elastyczne, blokują rozwój biznesu. Nie pozwalając na integrację z innymi rozwiązaniami, ograniczają pole działania. Bywa, że wzrost liczby asortymentów, zamówień a nawet użytkowników systemu spowalnia jego pracę i zwyczajnie frustruje.

Sprzedaż

Przed wdrożeniem XEMI

Ograniczona sprzedaż online, brak dropshippingu, brak mobilnej aplikacji dla przedstawicieli handlowych, niska aktywność klientów G&J na platformie B2B.

Po wdrożeniu XEMI

Pełna automatyzacja sprzedaży ponad 10 000 produktów z wykorzystaniem współpracujących ze sobą systemów i aplikacji. Prosta w obsłudze platforma B2B, z której korzysta ponad 600 klientów G&J. Obsługa sprzedaży w modelu dropshiping i wyposażenie handlowców w aplikację mobilną wspierającą sprzedaż w terenie.

Magazyn

Przed wdrożeniem XEMI

Pojawiające się pomyłki w wydaniach z magazynu, brak lokalizacji produktów i zarządzania ich datami.

Po wdrożeniu XEMI

System działający na urządzeniach mobilnych, pełna wiedza o towarach na magazynie, eliminacja błędów przy kompletacji, lepsze wykorzystanie powierzchni magazynowej, obsługa inwentaryzacji.

Platforma B2B

Przed wdrożeniem XEMI

Ograniczona liczba funkcji, powolne działanie dotychczas wykorzystywanej platformy.

Po wdrożeniu XEMI

Platforma B2B obsługująca różne rodzaje promocji i rabatów, umożliwiająca grupowanie klientów i kierowanie do nich indywidualnych warunków handlowych, a także obsługująca sprzedaż w modelu dropshipping.

Obsługa klienta

Przed wdrożeniem XEMI

Brak wiedzy o aktywności, brak personalizacji.

Po wdrożeniu XEMI

Segmentacja klientów, monitorowanie aktywności na platformie B2B, samoobsługa klientów podczas składania zamówień, całodobowy dostęp do oferty.

Integracje

Przed wdrożeniem XEMI

Brak integracji systemów, niepełny przepływ danych między systemami, konieczność kilkukrotnego wprowadzania takich samych danych do różnych systemów.

Po wdrożeniu XEMI

Automatyczna wymiana dokumentów z systemami firm należących do grupy i z dostawcami.

Co udało się Green&Joy?

Green&Joy nie tylko zyskało technologiczną przewagę konkurencyjną, ale także przygotowało fundamenty pod dalszy rozwój swojej działalności.

Element przejść pełną cyfryzację i zintegrować systemy w całej grupie Element zwiększyć kontrolę nad obiegiem dokumentów Element uruchomić sprzedaż w modelu dropshipping Element usprawnić zarządzanie magazynem dzięki XEMI WMS Element wdrożyć chętnie używaną przez klientów platformę B2B

A co z Twoją firmą?

Potrzebujesz rozwiązania, które zamieni chaos w uporządkowany system? Razem pokażemy, że technologia naprawdę działa na Twoją korzyść.

Poznaj XEMI SERWIS